PIERIAS NEA - Ειδήσεις και Νέα από Πιερία , Ελλάδα , Κόσμο.

Νέα και ειδήσεις από Πιερία, Ελλάδα, Κόσμο!




================================================================================================
Το https://www.pieriasnea.gr/ χωρίς να εγγυάται και συνεπώς να ευθύνεται, καταβάλλει τη μέγιστη δυνατή προσπάθεια, ώστε οι πληροφορίες και το σύνολο του περιεχομένου να διέπονται από τη μέγιστη ακρίβεια, σαφήνεια, χρονική εγγύτητα, πληρότητα, ορθότητα και διαθεσιμότητα. Σε καμία περίπτωση, συμπεριλαμβανομένης και αυτής της αμέλειας, δεν προκύπτει ευθύνη της ιστοσελίδας για οιαδήποτε ζημία τυχόν προκληθεί στον επισκέπτη / χρήστη εξ αφορμής αυτής της χρήσης του δικτυακού μας τόπου.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.

Έφοδος της ΡΑΣ στα γραφεία του ΟΣΕ – Κατάσχεσε έγγραφα, διεξάγει αυτεπάγγελτη έρευνα για τα Τέμπη


Φακέλους με στοιχεία, στο πλαίσιο διεξαγωγής αυτεπάγγελτης έρευνας σχετικά με τη διερεύνηση του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, συνέλεξαν χθες επιτόπου από τα γραφεία του ΟΣΕ στελέχη της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ).

Η απόφαση για τη διενέργεια έρευνας ελήφθη μία μέρα μετά τη μετωπική σύγκρουση των δυο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη και ήδη από σήμερα ξεκινά, σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες, η μελέτη των εν λόγω εγγράφων από την αρμόδια Μονάδας Ρύθμισης και Ελέγχου της Σιδηροδρομικής Αγοράς της ΡΑΣ που αναμένεται να καταλήξει στη σύνταξη πορίσματος.

Εντωμεταξύ, νέα έφοδο στα γραφεία του ΟΣΕ έκανε σήμερα η ΡΑΣ στο πλαίσιο της έρευνας για τη συλλογή στοιχείων.

Αυτό που αναζητούν είναι έγγραφα που μαρτυρούν πώς έγιναν οι εκπαιδεύσεις των σταθμαρχών, ποιους κανόνες ακολύθησαν, ποια είναι τα πρωτόκολλα.

Οι άνθρωποι της ΡΑΣ έχουν πάρει κάποια έγγραφα που θα τους βοηθήσουν στην έρευνά τους, καθώς και τα προγράμματα εκπαίδευσης που ακολουθήθηκαν στο τέλος Ιανουαρίου.

Τι θα αφορά το πόρισμα της ΡΑΣ

«Το πόρισμα δεν θα αφορά στην απόδοση ευθυνών, για την οποία είναι αρμόδιες άλλες Αρχές, αλλά στη μη τήρηση προβλεπόμενων διαδικασιών. Με βάση το νόμο θα δούμε ποιες διαδικασίες δεν ακολουθήθηκαν. Μέχρι εκεί φτάνουν οι αρμοδιότητες μας. Βεβαίως, τα συμπεράσματα θα είναι χρήσιμα για τη δικαιοσύνη αλλά και για την επιτροπή διερεύνησης του σιδηροδρομικού δυστυχήματος που αναμένεται να ρίξει «φως» στην υπόθεση», αναφέρει στο iefimerida.gr υψηλόβαθμο στέλεχος της ΡΑΣ.

Η ΡΑΣ είχε εντοπίσει τον κίνδυνο σιδηροδρομικού δυστυχήματος

Τα στελέχη της ΡΑΣ, σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες, είχαν εντοπίσει τον κίνδυνο σιδηροδρομικού δυστυχήματος, αφορμή στάθηκαν οι εκτροχιασμοί που έλαβαν χώρα τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο του 2022 στην περιοχή Λειανοκλάδι – Τιθορέα και μόλις πριν λίγες εβδομάδες είχε ληφθεί απόφαση για εστίαση των ελέγχων στη Διαχείριση Ελέγχου Κυκλοφορίας. Μάλιστα, η πρόθεση της Αρχής κοινοποιήθηκε και εγγράφως στον ΟΣΕ.

Σημειώνεται, μάλιστα, ότι στο πλαίσιο διερεύνησης των εν λόγω εκτροχιασμών είχαν βγει πορίσματα που έκαναν λόγο για «ανθρώπινα λάθη». Αποτέλεσμα ήταν να σταλούν έγγραφα από την ΡΑΣ με τα οποία οι υπεύθυνοι ρωτούσαν τη διοίκηση του ΟΣΕ αν έχουν αναλυθεί οι παράγοντες που οδήγησαν στα «ανθρώπινα λάθη», όπως π.χ. η κατάλληλη εκπαίδευση των σταθμαρχών, εργασιακή κόπωση κ.α. «Μεταξύ άλλων ρωτούσαμε αν είχαν ληφθεί μέτρα διόρθωσης. Το τελευταίο σχετικό έγγραφο εστάλη στις 23/2/2023. Εκ του αποτελέσματος δυστυχώς κρίνεται ότι δεν ελήφθησαν τα μέτρα που έπρεπε», σημειώνει η παραπάνω πηγή.

Προειδοποιούσαν για τη μη λειτουργία των συστημάτων ελέγχου της κυκλοφορίες και σηματοδότησης ήδη από το 2017
Γεγονός είναι πάντως ότι η ΡΑΣ γνώριζε ότι τα συστήματα ελέγχου της κυκλοφορίες και σηματοδότησης δεν λειτουργούσαν, γεγονός που είχε εντοπίσει και στις εκθέσεις ασφαλείας των προηγούμενων ετών. Είναι ενδεικτικό ότι ήδη από το 2017, με αφορμή το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο, είχε αποστείλει σχετικές επιστολές στις οποίες τόνιζε ότι το σιδηροδρομικό τμήμα Οινόης – Θεσσαλονίκης δεν είχε κεντρικό σύστημα ελέγχου κυκλοφορίας – σηματοδότησης που θα απέτρεπε ανάλογα συμβάντα και ζητούσε την επίσπευση των διαδικασιών για την ολοκλήρωση των συμβάσεων που βρίσκονταν σε εξέλιξη και τον εναρμονισμό με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Η ΡΑΣ, μετά τη νέα τραγωδία, καλεί την HELLENIC TRAIN AE να προβεί κατεπειγόντως στις απαραίτητες ενέργειες ώστε συγγενείς των θυμάτων και των τραυματιών της αμαξοστοιχίας IC 62 της 28.02.2023, να ενημερωθούν άμεσα αναφορικά με τα δικαιώματά τους, όπως αυτά απορρέουν από τον ΕΚ 1371/2007.


Πηγή: iefimerida.gr

Δημοσίευση σχολίου

Το www.pieriasnea.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

[blogger][facebook]

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Εικόνες θέματος από A330Pilot. Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget